onsdag 24. november 2010

Ja, da var jeg klar for siste samling i IKT i fag. Dette har vært kjempebra, fått mange gode tips om hvordan jeg kan bruke IKT på skolen.
Det som er problemet mitt, er at jeg ikke er helt stø i Skolelinux. Det blir sagt at det er mye det samme, men programmene har  andre navn, og dette gjør en datakyndig person som meg, usikker :-)
Jeg håper den siste delen av kurset er like bra som de forrige :-)

Og jeg håper at Viggo kan komme å lære meg hvordan jeg skal bli flinkere i Linux :-)

2 kommentarer:

  1. Ja, det hadde vært bra om Viggo kunne si hvilke program vi kan bruke i Linux som tilsvarer de programmene vi har lært å bruke her!

    SvarSlett
  2. Programmer som går på både Linux og Windows: Open Office (tekstbehandling, regneark, presentasjonsprogram), Scribus, Audacity.
    Snart kommer PhotoFiltre for Linux, men Linux har også andre bra alternativ på bildebehandling.
    Også for bildefortelling/videoredigering finnes alternativ til Photo Story og Movie Maker. Få Viggo til å foreslå/vise bruk.

    SvarSlett